HTML

Az én Svájcom

Svájcról egy magyar embernek három dolog jut eszébe: hegyek, bankkártya és Milka csoki. Az ország valóban hegyes, területének 60%-át az Alpok, 10%-át a Jura hegység uralja. A bankok befolyása pedig behálózza egész bolygónkat, hiszen a világ összes pénzének az 1/3-át itt őrzik. De jegyezzétek meg, a Milka csoki nem svájci, hanem osztrák, itt egyáltalán nem kapható, a főbérlőnk pedig megvetően nyilatkozik a Milkáról.

Friss topikok

  • Az én Svájcom: Sok elektromos kütyü és műszaki áru olcsóbb itt, mint otthon. (2012.12.17. 20:18) A flexibilis '13'' : 256 GB MacBook Air'
  • Az én Svájcom: Szia Mária! Sajnos, már nem emlékszem. (2012.10.16. 12:42) Mit eszik a svájci?
  • Az én Svájcom: @eyr750: Köszi! :-) (2012.09.26. 19:27) A csomag
  • eyr750: Talán azért nem kérdezte meg, mert intelligens ember ilyet nem kérdez-idegenektől... (2012.09.12. 17:45) Svájc szíve
  • Az én Svájcom: @mik64: Pedig nagyon praktikus lenne. (2012.08.20. 09:51) A kulcs

Linkblog

2016.11.21. 17:24 Az én Svájcom

Egy könyv a „svájciakról”

Svájcban jelenleg 8.3 millió ember él, ebből a 193 országból érkezett migránsok, a lakosság harmadát teszik ki. Reiner Roduer és Ronald Schmid fölismerte, hogy nem kell nagy költséggel bejárniuk a világot ahhoz, hogy távoli, egzotikus kultúrákkal, emberekkel ismerkedjenek meg. A mondás igaz: „A téma az utcán hever, csak le kell hajolni érte.” Ez a két férfiú elhatározta, hogy készítenek egy fotóalbumot a Svájcban élő bevándorlókról, The Switzers címmel.

Ez a projekt három évvel ezelőtt indult el, amikor Roduer lefotózott egy etióp farmert, aki éppen munkába utazott. Olyan portrét sikerült készítenie, hogy a férfi szeméből ki lehetett olvasni az egész életét.

Később Roduner olvasta, hogy Svájcban a világ minden nemzetisége megtalálható. Ekkor született meg benne az az ötlet, hogy minden nemzetből keressen érdekes embereket és készítse el a portréjukat. Az is fontos volt számára, hogy közel kerüljön hozzájuk, és bensőséges képet készítsen róluk, ami kifejezi személyes történetüket.

A könyvben a portrék mellett az is olvasható, hogy ezek az emberek mit gondolnak új otthonukról.

Íme néhány arc és vélemény:

 ciro.png

Ciro, Bolívia. "Az Andokban élő emberek és a svájciak legbelül egyformák, mindkét nép hegylakó.”

 

 alexandra.png

Alexandra, Észtország:”Talán itt is vannak rossz emberek, de én még eggyel sem találkoztam.”

 

 jassim.png

Jassim, Kuwait: „ Az idős emberek tiszteletét, az én kultúrámból hozom, és itt is megtartom.”

 

ida.png

Ida, Zimbabwe: „A svájcinak van órája, de nincs ideje.”

 

 remko.png

Remko, Hollandia: „Egy nagy adag holland nyíltság jót tenne a svájciaknak.”

 

sharif.png

Sharif, Bangladesh: „Néhány országban, amikor először találkozol valakivel, úgy érzed, hogy már tíz éve barátok vagytok. Svájcban tíz évnyi ismeretség után válhatsz valaki barátja.”

 

 maria.png

Maria, Uruguay: „Két hónap itt-tartózkodás után hallottam először az alpesi kürt hangját - megríkatott. Azóta Svájc a szívemben van.”

 

philip.png

Philip, Belize: „Sosem sajnáltam, hogy el kellett hagynom a szigetemet, a napot, a festést a strandon. Akkor ott voltam, most itt vagyok.”

 

dey.png

Dey, Mexico: „Az első években sokat sírtam itt. De az a biztonság és szabadság, ami itt van, sehol máshol nem vásárolható meg.”

 

 dia.png

Dianelys, Dominikai Köztársaság: „A svájciak tudják, hogyan kell dolgozni – a karibi emberek tudják, hogyan kell élni.”

 

frischta.png

Frischta, Afganisztán: „Egyre több az ember, egyre kevesebb az emberiesség.”

 

dal.png 

Dal, Nepál: „A törvény uralkodik itt.”

 

 emine.png

Emine, Mauritánia: „A csoki és a női jogok – ezeket szeretném Mauritániába exportálni.”

 

 margaret.png

Margaret, Malajzia: „Először itt mindent lassúnak találtam. De később megértettem, hogy ez a tempó időt ad ön-reflexióra.”

 

 mohammed.png

Mohammed, Oman: „A világ felét bejártam, de egy olyan országot sem találtam, ahol négy nyelvet beszélnek, mégsem értik meg egymást.”

 

sira.png

Sira, Grúzia: „Drága svájciak, nem kell diplomát szerezniük ahhoz, hogy spontán elbeszélgessenek egy idegennel.”

 

nicolas.png

Nicolas, Trinidat és Tobago: „Önöknek fogalmuk sincs arról, hogy milyen szerencsések, hogy egy ilyen szép és biztonságos országban élhetnek.”

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://az-en-svajcom.blog.hu/api/trackback/id/tr5611985762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása