HTML

Az én Svájcom

Svájcról egy magyar embernek három dolog jut eszébe: hegyek, bankkártya és Milka csoki. Az ország valóban hegyes, területének 60%-át az Alpok, 10%-át a Jura hegység uralja. A bankok befolyása pedig behálózza egész bolygónkat, hiszen a világ összes pénzének az 1/3-át itt őrzik. De jegyezzétek meg, a Milka csoki nem svájci, hanem osztrák, itt egyáltalán nem kapható, a főbérlőnk pedig megvetően nyilatkozik a Milkáról.

Friss topikok

  • Az én Svájcom: Sok elektromos kütyü és műszaki áru olcsóbb itt, mint otthon. (2012.12.17. 20:18) A flexibilis '13'' : 256 GB MacBook Air'
  • Az én Svájcom: Szia Mária! Sajnos, már nem emlékszem. (2012.10.16. 12:42) Mit eszik a svájci?
  • Az én Svájcom: @eyr750: Köszi! :-) (2012.09.26. 19:27) A csomag
  • eyr750: Talán azért nem kérdezte meg, mert intelligens ember ilyet nem kérdez-idegenektől... (2012.09.12. 17:45) Svájc szíve
  • Az én Svájcom: @mik64: Pedig nagyon praktikus lenne. (2012.08.20. 09:51) A kulcs

Linkblog

2012.06.21. 20:42 Az én Svájcom

1 nap 3 tó

A Vierwaldstattersee (magyarul egyszerűen Lucerni tó-nak hívjuk) absztrakt alakját hegyek „rajzolták meg”. A 114 nkm-es, négy keskeny völgybe „beszorított” tó ijesztően mély, eléri a 214 m mélységet.

A bájos Küssnacht, Lucern-től nem messze a tó egyik észak-keleti nyúlványánál fekszik. A „tip-top” községben tavaly 8766 ember élt. A régi városmag köré modern, igényes házak épültek. Ez egy igazi luxus település, minden porcikájából gazdagság és igényesség árad. Van itt minden, „mi szem-szájnak ingere”, jacht-kikötő, gondozott parti sétány, ápolt parkok, játszóterek és éttermek.

A kényelmen kívül fontos az oktatás, a szórakozás és a közlekedés. A gyerekek 18 éves korukig a tanulhatnak a helyi gimnáziumban. 

A sport- és szabadidőközpont, a kulturális lehetőségek nem csak a helybeliek igényeit szolgálják ki.

A községnek nincs repülőtere, de ezen kívül minden biztosított: autópálya csatlakozás, vonat, busz, hajó.

 DSC_0307.jpegDSC_0314.jpegDSC_0315.jpegDSC_0324.jpegDSC_0329.jpegDSC_0330.jpegDSC_0332.jpegDSC_0334.jpegDSC_0318.jpegDSC_0317.jpegDSC_0316.jpegDSC_0313.jpegDSC_0305.jpegDSC_0304.jpeg

 

 

 

A kifli formájú Ágerisee a 7,3 nkm-es méretével eltörpül a tőle nyugatra lévő Lucerni tótól. 724 méter magasan fekszik. 92 óta ívóvíz-tározóként használják. 

A tó nevezetes történelmi hellyé is vált. 1315-ben mellette zajlott egy híres ütközet, az első csata a svájci polgárok és a Habsburgok között.

Itt nincsen autópálya, de még vonat sem, csak buszok járnak és persze sok autó a „kifli” keleti oldalán. A nyugati oldalon több helyen megszűnik az út, csak gyalogosan vagy kerékpárral lehet közlekedni. 

Szerényebben élők jönnek ide pihenni. Sok a kemping és a faház. Az egyszerűbb házak között azért találtunk egy luxus-házat is. 

DSC_0371.jpegDSC_0373.jpeg 

 

A tavat körbe lehet gyalogolni és kerékpározni, útközben pihenőhelyek, fürdései lehetőségek (és tiltótáblák) vannak. A körutat hajókázással is lehet kombinálni. Három kis-hajóból álló flotta májustól októberig szállít utasokat. A„Nyáréjszakai út” ajánlaton biztosan minden ott-nyaraló szerelmespár kapva kap. 

DSC_0359.jpegDSC_0360.jpegDSC_0362.jpegDSC_0363.jpegDSC_0364.jpegDSC_0365.jpegDSC_0366.jpegDSC_0369.jpegDSC_0375.jpegDSC_0378.jpegDSC_0380.jpeg

 

Ez a motoros macsó megkérte férjemet, hogy készítsen róla fotót. Olyan szépen pózolt, hogy én is lekaptam (természetesen az engedélyével).

 DSC_0382.jpeg

 

 

 

Sihlsee (Sihl tó) az Ágerisee-től keletre, a Zürichi tó „alatt” található. 10,72 nkm a felszíne, legmélyebb részén 23 m. Apró házak magányosan állnak a tóparton és domboldalakon. Nincs autópálya, vasút. Busz is ritkán jár. Az északi hegyvonulat mögött a Zürichi tó terül el, amit szinte teljesen körbeépítettek. Nagy a kontraszt. Ott autópálya, vasút, zaj és forgalom, itt csend és békesség. 

 DSC_0391.jpegDSC_0395.jpegDSC_0396.jpegDSC_0398.jpegDSC_0399.jpegDSC_0400.jpegDSC_0404.jpeg

DSC_0406.jpegDSC_0410.jpegDSC_0420.jpegDSC_0424.jpegDSC_0426.jpegDSC_0428.jpegDSC_0429.jpegDSC_0435.jpeg

 

Megtudtam, hogy 96 millió köbméteres víztömegét  egy 33 m magas és 124 m hosszú gát tartja.  A tavat mesterségesen hozták létre, áramtermelés céljából. Évi 270kWh villamosárammal látja el az SBB-t (svájci vasút). A völgyből 500 embernek kellett elköltöznie, 1300-an kaptak kártérítést.

Ha tönkremenne a gát, Zürich 8 m-es víz alá kerülne. A víz a város határát másfél óra alatt érné el, a központot 2 óra, az óvárost 3 óra alatt.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://az-en-svajcom.blog.hu/api/trackback/id/tr654601411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása