HTML

Az én Svájcom

Svájcról egy magyar embernek három dolog jut eszébe: hegyek, bankkártya és Milka csoki. Az ország valóban hegyes, területének 60%-át az Alpok, 10%-át a Jura hegység uralja. A bankok befolyása pedig behálózza egész bolygónkat, hiszen a világ összes pénzének az 1/3-át itt őrzik. De jegyezzétek meg, a Milka csoki nem svájci, hanem osztrák, itt egyáltalán nem kapható, a főbérlőnk pedig megvetően nyilatkozik a Milkáról.

Friss topikok

  • Az én Svájcom: Sok elektromos kütyü és műszaki áru olcsóbb itt, mint otthon. (2012.12.17. 20:18) A flexibilis '13'' : 256 GB MacBook Air'
  • Az én Svájcom: Szia Mária! Sajnos, már nem emlékszem. (2012.10.16. 12:42) Mit eszik a svájci?
  • Az én Svájcom: @eyr750: Köszi! :-) (2012.09.26. 19:27) A csomag
  • eyr750: Talán azért nem kérdezte meg, mert intelligens ember ilyet nem kérdez-idegenektől... (2012.09.12. 17:45) Svájc szíve
  • Az én Svájcom: @mik64: Pedig nagyon praktikus lenne. (2012.08.20. 09:51) A kulcs

Linkblog

2011.10.27. 15:09 Az én Svájcom

Egy igaz mese a kiváltságosokról 2.

Ernesto magánélete

Két szenvedélye van, a vitorlázás és a felesége.

A Genfi-tó partján lobbant fel a kis Ernestoban a vitorlázás iránti szenvedély, ami mind a mai napig hevesen lobog benne. Nemzetközi versenyeken több dobogós helyezést ért el Alinghi nevű hajójával. (Az Alinghi nevet Ernesto és egyik húga találták ki, még amikor gyerekek voltak.) 1999-ben megépítette „az egyik leggyorsabb és legradikálisabb Katamaránt”. 2003-ban megnyerte az Amerikai Kupát. 25-30 csomóval vitorlázni a legjobb módja annak, hogy bosszúságait maga mögött hagyja. „Amikor a hajómat látja, meg fogja érteni a vezetési stílusomat.”- mondja.

 Ernesto yachtja és győzelme:

Felesége Kirsty Bertarelli, szintén jómódú angol családból származik. Modell, énekesnő, dalíró és Egyesült Királyság Szépe 1998-ban. Három gyerekük van. Férje mellett Kirsty Anglia leggazdagabb nőjévé vált.

Ernesto és Kirsty találkozása

1997-ben Ernesto Szardínia tengerpartján nyaralt a 128 láb méretű yahtján. Az egyik nap barátaival vacsorázott, amikor bemutatták Kirstynek, aki akkor a 20-as évei végén
járt. Kirsty épp szingli volt, nemrég ért véget egy kétéves kapcsolata.

Kirsty így beszél erről: ”Szerelem volt az első látásra. Teljesen belepirultam, amikor vele beszéltem. Nagyon félénk lettem, Ernesto is ugyanígy viszonyult hozzám. Csak egymást láttuk.” Kirsty visszatért Londonba, és két héten keresztül meredten bámulta a telefont. „Reméltem, hogy hívni fog, és hála Istennek, hívott.”

Megismerkedésük után nem sokkal, Ernesto elvitte Kirstyt helikopter sízni Verlierbe. Kirsty csak kétszer sízett korábban. A sok esés ellenére követte Ernestot az ijesztő és meredek lejtőkön.

Mindketten sportosak, síznek, könnyű-búvárkodnak, kerékpároznak és magas szinten golfoznak. A gyerekekkel együtt szeretnek sétálni a svájci hegyekben és sokat kempingeznek. „Csak mi öten és egy kicsi gázfőző, hiszi-e vagy sem, Ernesto és a gyerekek imádják.”- mondja Kirsty.

 „Ernesto munkamániás, mindig akar valamit csinálni, akár munkáról, akár sportról legyen szó. Mindig 100%-ot ad bele.”

 

2006 után (Serono eladása) több ideje lett Ernestonak. „Apám keményen dolgozott, de ez volt minden, amit csinált.”- mondja Ernesto. „Hamar felismertem ennek korlátait. Kihagyod az életet. Nem akarok ilyen lenni. Apámat csak a munkán keresztül ismertem. Nem akarok ilyen lenni a gyerekeimmel.”

Persze ez egyáltalán nem jeleni azt, hogy Ernesto nem elfoglalt. Sok tőkebefektető cégnél vannak részvényei és vezeti a Bertarelli Alapítványt, mely tevékenységei közé tartozik a tengerek védelme. Célja, a világ legnagyobb tengervédelmi – rezervátumának (saját szószülemény) létrehozása az Indiai-óceánban.

2007-ig Genfben élt, majd Gstadt-ba költözött családjával (Bern kanton). 

2008-ban az egész család Dél-Afrikában nyaralt. Többek között meglátogattak egy kórházat, ahol AIDS-es gyerekeket ápoltak. Dél-Afrikában négy gyerekből egy AIDS-es.  A látvány mindannyiukat felzaklatta. Azóta a dél-afriaki AIDS-es gyerekekeket is támogatja.

Kirsty így beszél a pénzről:

„Bár a gazdagság szabadságot ad, de bilincs is lehet. Távolságot, magánszférát és magas falakat  hoz létre, biztonsági őröket és jogászokat követel. Bizalmatlanságot, paranoiát generálhat.”

De Kirsty életrevaló, vidám ember, akinek természetes igénye az, hogy kapcsolódjon azokhoz, akik körülötte élnek. „Mi meglehetősen zárkózott emberek vagyunk, mi nem találkozunk olyan sok emberrel, nem megyünk nagyobb eseményekre. Mi a gyerekeinkre fókuszálunk, normális életet élünk. Elviszem a gyerekeket reggel az iskolába, majd lovagolok és teniszezem. Sosem vagyok Londonban sokáig, csak testvéremmel, Julieval találkozom és barátaimmal vacsorázom. Több emberrel találkozunk télen, amikor Gstaadtban vagyunk, de senki nem száll meg nálunk.”

Az emberek azt mondják Kirsty-ről, hogy nyitott és barátságos, nagyon is a földön jár, ami meglepő lehet olyan embertől, aki ilyen gazdag. Kirsty nem szeret a pénzről beszélni, ragaszkodik ahhoz, hogy a pénz nem az övé.

„Szerencsés vagyok. De azért vagyok szerencsés, mert szerelmes vagyok, szerencsés vagyok a gyermekeim miatt. Csodálatos életem van, ez igaz. Hihetetlen lehetőség adatott nekem, ami nagyon különleges és áldásos. Sok ember csak a gyönyörű jachtján utazna és azzal töltené az idejét, hogy pezsgőt iszik, de ez nem én vagyok. Meg kell ragadni az életet és kihasználni a lehetőségeket. Pénzt birtokolni nem azt jelenti, hogy magas falak mögött kell őrizni.”

 

Ernesto és Kirsty:

Kirsty Miss UK:

Kirsty az egyik koncertjén:

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://az-en-svajcom.blog.hu/api/trackback/id/tr103334068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása