HTML

Az én Svájcom

Svájcról egy magyar embernek három dolog jut eszébe: hegyek, bankkártya és Milka csoki. Az ország valóban hegyes, területének 60%-át az Alpok, 10%-át a Jura hegység uralja. A bankok befolyása pedig behálózza egész bolygónkat, hiszen a világ összes pénzének az 1/3-át itt őrzik. De jegyezzétek meg, a Milka csoki nem svájci, hanem osztrák, itt egyáltalán nem kapható, a főbérlőnk pedig megvetően nyilatkozik a Milkáról.

Friss topikok

  • Az én Svájcom: Sok elektromos kütyü és műszaki áru olcsóbb itt, mint otthon. (2012.12.17. 20:18) A flexibilis '13'' : 256 GB MacBook Air'
  • Az én Svájcom: Szia Mária! Sajnos, már nem emlékszem. (2012.10.16. 12:42) Mit eszik a svájci?
  • Az én Svájcom: @eyr750: Köszi! :-) (2012.09.26. 19:27) A csomag
  • eyr750: Talán azért nem kérdezte meg, mert intelligens ember ilyet nem kérdez-idegenektől... (2012.09.12. 17:45) Svájc szíve
  • Az én Svájcom: @mik64: Pedig nagyon praktikus lenne. (2012.08.20. 09:51) A kulcs

Linkblog

2013.04.17. 20:50 Az én Svájcom

Végre itt a tavasz!

Múlt szombaton, annyi szürke, szeles, havas, didergős, lehangoló nap után, végre-valahára megjött a tavasz! De nem ám óvatosan, visszafogottan incselkedett a téllel, hanem hirtelen, teljes erővel berobbant az életünkbe és ellentmondást nem tűrve visszaűzte a zimankót az Alpok csúcsaira. A napfényre kiéhezett emberek pedig kiözönlöttek a tavasz-illatú tájba, hogy friss energiát és életkedvet szívjanak magukba. Az örök tél birodalma és az új élettől duzzadó táj festői szépséget hozott létre.

Mi kerékpározni mentünk. Küssnacht-ból indultunk el a Küssnachter-tó mellett, megkerülve a Luzerni tavat, (át az elképesztően forgalmas Luzernen), tovább az Alpnacher-tó mentén, egészen Alpnach-ig. Oda-vissza 73 km, jó sok meredek résszel megspékelve. Nem nagy kunszt ezt a távolságot letekerni, de  a hosszú tél miatt, elszoktam a kerékpártól. (Én nem vagyok svájci, hogy hóban-fagyban, esőben-sárban is kerékpározzak.) Fáj minden tagom, de mégsem panaszkodom, mert ez a nap sok szépséggel ajándékozott meg.

Alattam a türkiz-kék tó, körülöttem harsány-zöld mezők és barnás-zöld, sűrű erdők, szemben velem   hófehér hegycsúcsok, fölöttem pedig búzavirág-kék ég.....

Nem találom a szavakat...... Inkább nézzétek meg a képeket.  

Odaút:

 Tavasz_0303.bmpTavasz_0307.bmpTavasz_0310.bmpTavasz_0311.bmp

Luzern:

Tavasz_0337.bmpTavasz_0338.bmpTavasz_0341.bmpTavasz_0342.bmp 

Visszafele:

Tavasz_0333.bmpTavasz_0345.bmpTavasz_0347.bmp

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://az-en-svajcom.blog.hu/api/trackback/id/tr785231980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása