HTML

Az én Svájcom

Svájcról egy magyar embernek három dolog jut eszébe: hegyek, bankkártya és Milka csoki. Az ország valóban hegyes, területének 60%-át az Alpok, 10%-át a Jura hegység uralja. A bankok befolyása pedig behálózza egész bolygónkat, hiszen a világ összes pénzének az 1/3-át itt őrzik. De jegyezzétek meg, a Milka csoki nem svájci, hanem osztrák, itt egyáltalán nem kapható, a főbérlőnk pedig megvetően nyilatkozik a Milkáról.

Friss topikok

  • Az én Svájcom: Sok elektromos kütyü és műszaki áru olcsóbb itt, mint otthon. (2012.12.17. 20:18) A flexibilis '13'' : 256 GB MacBook Air'
  • Az én Svájcom: Szia Mária! Sajnos, már nem emlékszem. (2012.10.16. 12:42) Mit eszik a svájci?
  • Az én Svájcom: @eyr750: Köszi! :-) (2012.09.26. 19:27) A csomag
  • eyr750: Talán azért nem kérdezte meg, mert intelligens ember ilyet nem kérdez-idegenektől... (2012.09.12. 17:45) Svájc szíve
  • Az én Svájcom: @mik64: Pedig nagyon praktikus lenne. (2012.08.20. 09:51) A kulcs

Linkblog

2013.03.03. 21:05 Az én Svájcom

SG 1 - Érezd, hogy különleges vagy!

Mi a csuda ez az SG 1? SG Sankt-Gallen kanton rövidítése, az 1 ugyebár egy. Ez eddig semmi különös. Mégis az SG 1-nek rendkívüli ereje van, képes az embert különlegessé tenni. 

Nem csoda hát, hogy az SG 1 megszerzéséért többen ringbe szálltak. A versenynek két feltétele volt: a jelentkezőnek kellően gazdagnak és hiúnak kellett lennie. (Sajnos, én ki vagyok zárva az ilyen versenyekből. A második feltételnek még csak-csak megfelelnék, de az első, nos ez megugorhatatlan akadályt jelent.) De vannak szerencsés emberek, akikben mindkettő együtt megvan. Akiben pedig létrejön a gazdagság és hiúság magasabb-rendű harmóniája, képessé válik a képtelenre, például arra,  hogy egy autó-rendszámtábláért 135 ezer frankot kifizessen. Elárulom, hogy az SG 1 nem más, mint Svájc legdrágább rendszámtáblája, amit februárban  egy árverésen vásárolt meg egy st-galleni lakos. 

Nyilvánvaló, hogy ez a luxus-rendszámtábla nem egy ócska járgányra került. A gomb illik a kabáthoz. A „kabát” pedig egy fehér Ferrari (400 ezer frank). Az autó teljes neve: Ferrari F12 berlinetta, amit a híres angol „Top Gear” autós-műsor a 2012-es év szuper-autójának választott.

A tulajdonos igyekszik megtartani inkognitóját, egyelőre nem sokat tudni róla. De a média a nyomában van, készítettek is néhány szemérmetes fotót autója hátsó feléről. (Nem értem, hogy képzeli ez az ember, hogy megtarthatja inkognitóját, hiszen Ferrarijával nyilvános reklámtáblaként közlekedik az utakon.) 

Most megszólalt bennem egy másik hang, ami sajnálja, hogy elhamarkodottan hiúnak tituláltam a feltehetően milliárdos uraságot. Hiszen úgy is nézhetném őt, hogy emberünk 135 ezer frankkal gyarapította az államkincstárat. Össze vagyok zavarodva. Lehet, hogy ő nem hiú, hanem nagylelkű? Én meg cinikus és irigy vagyok?    

Rendszám01.jpgRendszám02.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://az-en-svajcom.blog.hu/api/trackback/id/tr505108979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása